Børn og unge

Spædbørn

Spædbørn har gavn af behandling, hvis de f.eks. har skævt kranie, uro, søvnproblemer, kolik, sutteproblemer, Kiss-Kidd, torticollis eller fordøjelsesproblemer.

Børn, der er født ved komplicerede eller langvarige fødsler, har også ofte gavn af behandling.

Større børn og ung

Større børn og unge har glæde af behandling, hvis de f.eks. har hovedpine, rygsmerter, indlæringsproblemer, stress, hyperaktivitet, fordøjelsesproblemer, mellemørebetændelse, astma, motoriske problemer, PTSD, angst, bidfunktionsproblemer, ordblindhed, ADHD eller autisme.

Tandregulering er ofte en længere proces. Periodevis kan den unge få hovedpine eller smerter i tænderne. Det kan også lindres med behandling.

Hvordan foregår en behandling?

Når spædbørn behandles, er mor/far ofte en aktiv del af behandlingen, eks. kan det nogle gange være godt at behandle barnet, imens det ammes eller får flaske. De fleste børn kan ikke ligge stille på en briks, og det er helt i orden. De kan sagtens behandles, imens de leger eller får læst en historie. En behandling er altid en rar og behagelig oplevelse for barnet eller den unge.

En børnebehandling varer mellem 1/2 til 3/4 time. Ved unge varer den ofte 3/4 time.

Efter en behandling

Det er godt, hvis barnet eller den unge har mulighed for en periode med ro lige efter behandlingen.

Det er naturligt at opleve reaktioner på følelser, der ligger i kroppen, når de kommer op og forløses. Det er da vigtigt at acceptere disse følelser og give dem plads til, at de kan udleves, så barnet eller den unge kan få kontakt med de følelser, der ligger bag ved – det er ro og glæde.

Hvor mange behandlinger?

Ved gener som fordøjelsesproblemer, uro og hovedpine er det somme tider nok med én behandling. Gener som indlæringsproblemer, stresstilstande, angst, hyperaktivitet og astma kræver oftest flere behandlinger.

www.kliniksundhed.dk